-
Koszyk jest pusty!
REGULAMIN
SKLEPU INTERNETOWEGO chemiakth.pl obowiązujący od 2019-02-01
§1
Definicje
w umowie
1. Adres
pocztowy - imię i nazwisko lub nazwa instytucji, położenie
w miejscowości (w przypadku miejscowości podzielonej na ulice: ulica, numer
budynku, numer mieszkania lub lokalu; w przypadku miejscowości niepodzielonej
na ulice: nazwa miejscowości i numer nieruchomości), kod pocztowy oraz
miejscowość.
2. Adres
reklamacyjny:
KTH
Katarzyna Gołąbek-Kocoń
Wigańcice 9/2
57-220
Ziębice
3. Cennik
dostaw – znajduje się na stronie internetowej chemiakth.pl
w zakładce "Informacje o dostawie".
4. Dane
kontaktowe:
KTH
Katarzyna Gołąbek-Kocoń
Wigańcice 9/2
57-220
Ziębice
email:
kocon@chemiakth.pl
tel.
+48 693 235 253
5. Dostawa –
rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika i kosztu wymieniona na
stronie internetowej chemiakth.pl w zakładce "Informacje o dostawie".
6. Dowód
zakupu – faktura, rachunek lub paragon wystawione zgodnie
z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku z późniejszymi
zmianami i innymi stosownymi przepisami prawa.
7. Karta
produktu – pojedyncza podstrona sklepu zawierająca
informacje o pojedynczym produkcie.
8. Klient –
pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a
posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu
związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
9. Kodeks
cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964
roku z późniejszymi zmianami.
10. Kodeks
dobrych praktyk – zbiór zasad postępowania, a w
szczególności norm etycznych i zawodowych, o których mowa w art 2 pkt. 5 Ustawy
o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku
z późniejszymi zmianami.
11. Konsument –
pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
dokonująca u Sprzedającego zakupu
niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
12. Koszyk –
lista produktów sporządzona z oferowanych w sklepie produktów na
podstawie wyborów Kupującego.
13. Kupujący –
zarówno Konsument, jak i Klient.
14. Miejsce
wydania rzeczy – adres pocztowy lub punkt
odbioru wskazane w zamówieniu przez Kupującego.
15. Moment
wydania rzeczy – moment, w którym Kupujący lub
wskazana przez niego do odbioru osoba trzecia obejmie rzecz w posiadanie.
16. Płatność –
metoda dokonania zapłaty za przedmiot umowy i dostawę wymieniona
na stronie internetowej chemiakth.pl w zakładce "Informacje o dostawie"
17. Prawo
konsumenckie – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja
2014 roku.
18. Produkt –
minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia,
a która podana jest w sklepie Sprzedającego jako
jednostka miary przy określeniu jego ceny (cena/jednostka).
19. Przedmiot
umowy – produkty i dostawa będące przedmiotem umowy.
20. Przedmiot
świadczenia – przedmiot umowy.
21. Punkt
odbioru – miejsce wydania rzeczy nie będące adresem
pocztowym, wymienione w zestawieniu udostępnionym przez Sprzedającego w
sklepie.
22. Rzecz –
rzecz ruchoma mogąca być lub będąca przedmiotem umowy.
23. Sklep –
serwis internetowy dostępny pod adresem chemiakth.pl, za pośrednictwem którego Kupujący może
złożyć zamówienie.
24. Sprzedający:
KTH
Katarzyna Gołąbek-Kocoń
Wigańcice 9/2
57-220 Ziębice
email: kocon@chemiakth.pl
tel. +48 693 235 253
NIP:
576-152-82-95
Konto bankowe: 53 1090 2213 0000 0001
4029 3826
25. System –
zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania,
zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie
danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju
sieci urządzenia końcowego, potocznie określany Internetem.
26. Termin
realizacji – podana na karcie produktu liczba godzin lub
dni roboczych.
27. Umowa –
umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu
Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w przypadku Konsumentów i
umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia
1964 roku w przypadku Kupujących.
28. Wada –
zarówno wada fizyczna, jak i wada prawna.
29. Wada
fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej z umową, a w
szczególności jeśli rzecz:
a. nie ma
ona właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w
umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
b.
nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedający zapewnił Konsumenta,
c.
nie nadaje się do celu, o którym Konsument poinformował Sprzedającego przy
zawarciu umowy, a Sprzedający nie
zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
d.
została Konsumentowi wydana w stanie
niezupełnym;
e.
w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te
zostały wykonane przez Sprzedającego lub
osobę trzecią, za którą Sprzedający ponosi
odpowiedzialność, albo przez Konsumenta, który
postąpił według instrukcji otrzymanej od Sprzedającego;
f.
nie ma ona właściwości, o której zapewniał producent lub jego przedstawiciel
lub osoba, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie swojej działalności
gospodarczej oraz osoba, która przez umieszczenie na rzeczy sprzedanej swojej
nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się
jako producent, chyba że Sprzedający zapewnień
tych nie znał ani, oceniając rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć
wpływu na decyzję Konsumenta o
zawarciu umowy, albo gdy ich treść została
sprostowana przed zawarciem umowy.
30. Wada
prawna – sytuacja, kiedy rzecz sprzedana stanowi własność
osoby trzeciej albo jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli
ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub
orzeczenia właściwego organu.
31. Zamówienie –
oświadczenie woli Kupującego złożone
za pośrednictwem sklepu określające jednoznacznie: rodzaj i ilość produktów;
rodzaj dostawy; rodzaj płatności; miejsce wydania rzeczy, dane Kupującego a
zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym.
§2
Warunki
ogólne
1. Umowa
zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym
regulaminem.
2. Miejsce
wydania rzeczy musi znajdować się na terytorium Unii Europejskiej.
3.
Sprzedający jest zobowiązany i zobowiązuje się świadczyć usługi i dostarczać
rzeczy wolne od wad.
4.
Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są w polskiej walucie i są
cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny produktów nie zawierają kosztu
dostawy, który określony jest w cenniku dostaw.
5.
Wszelkie terminy liczone są zgodnie z art. 111 Kodeksu cywilnego, czyli termin
oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia, a jeżeli początkiem
terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy
obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.
6.
Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich istotnych
postanowień umowy w celu uzyskania dostępu do tych informacji w przyszłości
następuje w postaci:
a.
potwierdzenia zamówienia poprzez wysłanie na wskazany adres e-mail:
specyfikacji zamówienia, informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego
regulaminu w wersji pdf, wzoru formularza odstąpienia od umowy w wersji pdf,
linków do samodzielnego pobrania regulaminu i wzorca odstąpienia od umowy;
b.
dołączenia do zrealizowanego zamówienia, wysłanego do wskazanego miejsca
wydania rzeczy wydrukowanych: dowodu zakupu, informacji o prawie odstąpienia od
umowy, niniejszego regulaminu, wzoru formularza odstąpienia od umowy.
7.
Sprzedający informuje o znanych mu gwarancjach udzielonych przez osoby trzecie
dla produktów znajdujących się w sklepie.
8.
Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem
środków porozumiewania na odległość, a Kupujący poniesie jej koszty w wysokości
wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią świadczącą na jego rzecz
określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na odległość.
9.
Sprzedający zapewnia Kupującemu korzystającemu z systemu poprawność działania
sklepu w następujących przeglądarkach: IE wersja 7 lub nowsza, FireFox wersja 3
lub nowsza, Opera wersja 9 lub nowsza, Chrome wersja 10 lub nowsza, Safari z
zainstalowanymi najnowszymi wersjami JAVA i FLASH, na ekranach o rozdzielczości
poziomej powyżej 1024 px. Używanie oprogramowania firm trzecich mających wpływ
na funkcjonowanie i funkcjonalność przeglądarek: Internet Explorer, FireFox,
Opera, Chrome, Safari może mieć wpływ na poprawne wyświetlanie sklepu, dlatego
w celu uzyskania pełnej funkcjonalności sklepu chemiakth.pl., należy je
wszystkie wyłączyć.
10.
Kupujący może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez sklep w celu
ułatwienia procesu składania kolejnego zamówienia. W tym celu Kupujący powinien
podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login i
hasło są ciągiem znaków ustalanych przez Kupującego, który ma obowiązek
zachowania ich w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób
trzecich. Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania,
aktualizacji danych oraz usuwania konta w sklepie.
11.
Sprzedający stosuje się do kodeksu dobrych praktyk.
§3
Zawarcie
umowy i realizacja
1.
Zamówienia można składać 24 godziny na dobę.
2. W celu
złożenia zamówienia Kupujący powinien wykonać co najmniej następujące
czynności, z których część może być wielokrotnie powtarzana:
a. dodanie
do koszyka produktu;
b. wybór
rodzaju dostawy;
c. wybór
rodzaju płatności;
d. wybór
miejsca wydania rzeczy;
e.
złożenie w sklepie zamówienia poprzez użycie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem
zapłaty”.
3.
Zawarcie umowy z Konsumentem następuje z chwilą złożenia zamówienia.
4.
Realizacja zamówienia Konsumenta płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie,
a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności
elektronicznych po zaksięgowaniu wpłaty Konsumenta na koncie Sprzedającego, co
powinno nastąpić w terminie 30 dni od złożenia zamówienia, chyba że Konsument
nie był w stanie spełnić świadczenia z nie swojej winy i poinformował o tym
Sprzedającego.
5.
Zawarcie umowy z Klientem następuje z chwilą przyjęcia zamówienia przez
Sprzedającego, o czym informuje on Klienta w terminie do 48 godzin od złożenia
zamówienia.
6.
Realizacja zamówienia Klienta płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie po
zawarciu umowy, a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu
płatności elektronicznych po zawarciu umowy i zaksięgowaniu wpłaty Klienta na
koncie Sprzedającego.
7.
Realizacja zamówienia Klienta może być uzależniona od dokonania wpłaty całości
lub części wartości zamówienia lub uzyskania limitu kredytu kupieckiego co
najmniej o wartości zamówienia lub zgody Sprzedającego na wysłanie zamówienia
za pobraniem (płatnego przy odbiorze).
8.
Wysłanie przedmiotu umowy następuje w terminie określonym na karcie produktu, a
dla zamówień złożonych z wielu produktów w najdłuższym terminie z określonych
na kartach produktów. Bieg terminu rozpoczyna się z chwilą realizacji zamówienia.
9.
Zakupiony przedmiot umowy jest wraz z wybranym przez Kupującego dokumentem
sprzedaży wysyłany wybranym przez Kupującego rodzajem dostawy do wskazanego
przez Kupującego w zamówieniu miejsca wydania rzeczy, wraz z dołączonymi
załącznikami, o których mowa w §2 pkt 6b.
§4
Prawo
do odstąpienia od umowy
1.
Konsumentowi, przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego prawo do
odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez
ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa
konsumenckiego.
2. Termin
odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu wydania
rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego
upływem.
3.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć na formularzu,
którego wzór znajduje się na stronie chemiakth.pl w zakładce "DO
POBRANIA".
4.
Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na e-mail (podany przy
zawieraniu umowy i inny jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie
oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
5. W
przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
6.
Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie
później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu
wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
7.
Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny
koszt i ryzyko.
8.
Konsument nie ponosi kosztów dostarczania treści cyfrowych, które nie są
zapisane na nośniku materialnym, jeżeli nie wyraził zgody na spełnienie
świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy lub nie został
poinformowany o utracie przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w chwili
udzielania takiej zgody lub przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia zgodnie
z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1. Prawa konsumenckiego.
9.
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej
przedmiotem umowy a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający
poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
10.
Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta zwróci
Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty
dostarczenia rzeczy, a jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż
najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający
nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art. 33 Prawa
konsumenckiego.
11.
Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu
płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na
inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
12.
Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do
chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu
jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
13.
Konsumentowi zgodnie z art 38 Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do
odstąpienia od umowy:
a. w
której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi
Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu
do odstąpienia od umowy;
b. w
której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
c. w
której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub
mająca krótki termin przydatności do użycia;
d. w
której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
e. w
której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na
swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
f. w
której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
g. o
dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym,
jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez
przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
h. o
dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
prenumeratę.
§5
Rękojmia
1.
Sprzedający na podstawie art. 558§1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza
odpowiedzialność wobec Klientów z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia).
2.
Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w
art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia).
3. W
przypadku umowy z Konsumentem jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed
upływem roku od momentu wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała ona w chwili
przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta.
4.
Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może:
a. złożyć
oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
b. złożyć
oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
chyba że
Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni
rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Jeżeli jednak rzecz była już
wymieniona lub naprawiana przez Sprzedającego albo Sprzedający nie uczynił
zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, nie
przysługuje mu prawo do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
5.
Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady
żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać
usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób
wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w
porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego, przy czym przy ocenie
nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i
znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na
jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
6.
Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
7.
Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może również:
a. żądać
wymiany rzeczy na wolną od wad;
b. żądać
usunięcia wady.
8.
Sprzedający jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć
wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
9.
Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli
doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez
kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia
do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
10. W
przypadku, jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana, Konsument może żądać od
Sprzedającego demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną
od wad lub usunięciu wady, jednak zobowiązany jest ponieść część związanych z
tym kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od
Sprzedającego zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do
wysokości ceny rzeczy sprzedanej. W razie niewykonania obowiązku przez
Sprzedającego, Konsument jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt
i niebezpieczeństwo Sprzedającego.
11.
Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na
koszt Sprzedającego dostarczyć rzecz wadliwą na adres reklamacyjny, a jeżeli ze
względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez
Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić
rzecz Sprzedającemu w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie niewykonania
obowiązku przez Sprzedającego Konsument jest upoważniony do odesłania rzeczy na
koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.
12. Koszty
wymiany lub naprawy ponosi Sprzedający, za wyjątkiem sytuacji opisanej w §5 pkt
10.
13.
Sprzedający obowiązany jest przyjąć od Konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany
rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.
14.
Sprzedający w terminie czternastu dni ustosunkuje się do:
a.
oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny;
b.
oświadczenia o odstąpieniu od umowy;
c. żądania
wymiany rzeczy na wolną od wad;
d. żądania
usunięcia wady.
W
przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie
Konsumenta.
15.
Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie
stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a
jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu
wydania rzeczy Konsumentowi.
16.
Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną
od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak
nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy
Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem
roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
17. W
przypadku, kiedy określony przez Sprzedającego lub producenta termin
przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od momentu
wydania rzeczy Konsumentowi, Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi za wady
fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.
18. W
terminach określonych w §5 pkt 15-17 Konsument może złożyć oświadczenie o
odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady fizycznej rzeczy
sprzedanej, a jeżeli Konsument żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub
usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy
albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do
wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
19. W
razie dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym jednego z uprawnień z
tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień, przysługujących
Konsumentowi z tego tytułu, ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia
postępowania. Odpowiednio stosuje się również do postępowania mediacyjnego,
przy czym termin do wykonania innych uprawnień z tytułu rękojmi,
przysługujących Konsumentowi, zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd
zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia
mediacji.
20. Do
wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne rzeczy sprzedanej stosuje
się §5 pkt 15-16, z tym że bieg terminu rozpoczyna się od dnia, w którym
Konsument dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli Konsument dowiedział się o
istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w którym
orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.
21. Jeżeli
z powodu wady rzeczy Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo
obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że
zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem
okoliczności, za które Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności, a w
szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania,
przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy, zwrotu dokonanych nakładów w
takim zakresie, w jakim nie odniósł z nich korzyści, a nie otrzymał ich zwrotu
od osoby trzeciej oraz zwrotu kosztów procesu. Nie uchybia to przepisom o
obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
22. Upływ
żadnego terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu
rękojmi, jeżeli Sprzedający wadę podstępnie zataił.
23.
Sprzedający o ile jest zobowiązany do świadczenia lub świadczenia finansowego
na rzecz Konsumenta wykona je bez zbędnej zwłoki, nie później niż terminie
przewidzianym w prawie.
§6
Polityka
prywatności oraz bezpieczeństwo danych osobowych
1.
Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez Konsumentów sklepu
jest Sprzedający.
2.
Sprzedający zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z Ustawą o
ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku oraz Ustawą o
świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku. Kupujący
podając przy składaniu zamówienia swoje dane osobowe Sprzedającemu wyraża zgodę
na ich przetwarzanie przez Sprzedającego w celu realizacji złożonego
zamówienia. Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania,
aktualizacji oraz usuwania swoich danych osobowych.
3.
Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych
wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez sklep zostały opisane w
Polityce prywatności, która znajduje się pod adresem chemiakth.pl w zakładce
"Polityka prywatności".
§7
Postanowienia
końcowe
1. Żadne z
postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Kupującego.
Nie może być również w ten sposób interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności
jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje
bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce
zakwestionowanego przepisu regulaminu.
2. O
zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani Kupujący będą powiadomieni
drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail).
Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 30 dni przed wejściem w życie
nowego regulaminu. Zmiany wprowadzane będą w celu dostosowania regulaminu do
obowiązującego stanu prawnego.
3.
Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla Kupującego w zakładce
regulamin (chemiakth.pl w zakładce "Regulamin"). W trakcie realizacji
zamówienia oraz w całym okresie opieki posprzedażowej Kupującego obowiązuje
regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia. Za wyjątkiem
sytuacji, kiedy Konsument uzna go za mniej korzystny od aktualnego i
poinformuje Sprzedającego o wyborze aktualnego jako obowiązującego.
4. W
sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie
obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne, jeśli Konsument wyrazi taką wolę,
rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkich
Inspektoratach Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy
Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej lub na drodze równoważnych i
zgodnych z prawem metod przedsądowego lub pozasądowego rozwiązywania sporów
wskazanych przez Konsumenta. W ostateczności sprawę rozstrzyga sąd właściwy
miejscowo i rzeczowo.